Dieta 1200 kcal

Nie da się ukryć, że proponowany i uprawiany przez większość ludzi na całym świecie styl życia ani trochę nie jest łaskawy dla naszego zdrowia, kondycji czy sylwetki. Szczególnie uwaga ta tyczy się osób aktywnych zawodowo, które ze względu na swój codziennie napięty grafik, nie potrafią lub po prostu nie mają czasu na porządne rozplanowanie posiłków.

Często kończy się to po prostu zamawianiem gotowych, ociekających wręcz tłuszczem, dań (i oprócz tego oczywiście kosztownych!), jadaniem jednego lub maksymalnie dwóch potraw (i to strasznie kalorycznych) lub licznych, wcale nie mniej niezdrowych, zupełnie niekontrolowanych przekąsek.

Będąc biznesmenem nie można oczywiście uciec przed spotkaniami w restauracjach, gdzie już na pewno nie jesteśmy w stanie przeliczyć ilości przyjmowanych kalorii. Ważne, żeby było „suto”, bo suto – znaczy zaraz „bogato”. I tak się to niestety mniej więcej przedstawia. Taka rzeczywistość, taki los większości ludzi sukcesu, choć nie można tak do końca ich określać, ponieważ moim zdaniem największym sukcesem człowieka jest jak najdłuższe zachowanie się w zdrowiu i w dobrej kondycji. I niestety, wyniki badań są bezlitosne i potwierdzają od dawna już utrzymującą się tezę, że ludzie otyli… żyją po prostu krócej. Już nie jest tak, jak kiedyś, że babcie specjalnie od małego próbowały nas utuczyć, bo przecież „pulchniutkie, mięciutkie dzieciątko wygląda na zdrowe dziecko, że nie brakuje mu jedzenia”. Nic bardziej błędnego, mylnego. Serce ludzi otyłych jest zbyt otłuszczone i nie jest w stanie efektywnie pracować, a ich zdrowie zostaje poważnie upośledzone. W związku z tym polecam dietę 1200 kcal – osobom, którym ruch jest bardziej obcy niż znany, a osobom, które pragną z całej siły nieco schudnąć, nie mając czasu na ćwiczenia, w łatwy i bezpieczny sposób, mając całkowitą kontrolę nad tym, co się zjada.

Myślę, że jak to już z samej nazwy wynika, nietrudno jest się domyślić, jak owa dieta w ogóle wygląda. Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą i się absolutnie nie domyślają, o co chodzi, specjalnie podpowiadam, iż przebiega ona na podobnej, a właściwie na identycznej zasadzie, co dieta 1000 kcal czy dieta 1500 kcal. W tym przypadku dostarczyć należy organizmowi jedynie, a może aż 1200 kcal, ale nigdy mniej niż 1000. Dlaczego akurat tyle? Ponieważ przy dietach bardzo niskokalorycznych, jak np. dieta Cambridge, dieta sokowa lub dieta kopenhaska, które dostarczają jedynie w granicach 400 do 600 kcal dziennie, spowolniona zostaje przemiana materii, człowiek odczuwa paskudne ssanie w swoim żołądku oraz nieposkromiony apetyt na „rzeczy zakazane”, w związku z czym jego organizm zaczyna oszczędzać energię.

Poza tym nie można wtedy ani trochę ćwiczyć przy tak niskoenergetycznej diecie, a jak wiadomo, bez ruchu cellulit na pewno nie zaniknie – wręcz przeciwnie, ma się coraz lepiej. Dlatego dieta 1200 kcal jest idealna dla osób, których codzienne poruszanie się ograniczone zostaje do wartości minimalnej, a które drażni już utrzymująca się długo w ich organizmie nadwaga. Najważniejszym założeniem diety jest przyjmowanie niewielkich porcji posiłków, ale częstych – średnio pięciu na dobę, z przerwami trzygodzinnymi, o stałych porach.

Podczas stosowania diety można pić dowolną ilość niegazowanej wody mineralnej, ze wskazaniem na to, by przyjmować płyny na kilka minut przed jedzeniem. Dieta nie powinna być stosowana dłużej niż miesiąc, można do niej powrócić po 2-3 miesiącach, a więc wynika stąd, że maksymalny spadek wagi w jednym cyklu wynosi ok. 4-5 kg.

Opracowanie: Marta Akuszewska

hastagi na stronie:

#dieta 1500 kalorii przepisy #dieta 1200 kcal przepisy #dieta 1500 kcal przepisy #dieta 1200 kalorii przepisy #dieta 1000 kalorii przepisy

Related posts

Top