Dieta dla ładnej skóry

Każda z nas marzy o tym, aby skóra wyglądała na zdrową i zadbaną. Skóra jest powłoką naszego ciała, a jej wygląd odzwierciedla często stan naszego zdrowia, czyli czy dobrze się odżywiamy, czy jesteśmy wypoczęci itd. Jeżeli chcesz, żeby twoja skóra wyglądała świeżo i młodo to musisz zastosować się do paru rad. Przede wszystkim należy pamiętać, że skóra potrzebuje nawilżenia również od wewnątrz. Woda może poprawić wygląd naszej skóry.
958517_rustic_food

Woda nawilża naszą skórę od środka, poprawia jej napięcie i powoduje, że staje się gładsza i bardziej miękka. Same kremy nie wystarczą, aby dobrze nawilżyć naszą skórę. Musimy regularnie uzupełniać ilość wody, gdyż to od niej zależy wiele czynności w naszym organizmie. Jeśli już mowa o zaletach wody, to trzeba również wspomnieć, iż warto pamiętać o wodzie w czasie diety, ponieważ wspomaga ona pracę naszych układów, w tym pokarmowego. Woda poprawia przemianę materii oraz zapobiega powstawaniu zaparć. Z kolei powinnaś unikać wszystkich produktów, które mogą powodować odwodnienie skóry. Zaliczamy tu przede wszystkim alkohol, kawę i mocną herbatę. Alkohol nie dosyć, że działa moczopędnie i odwadniająco na organizm, to jeszcze utrudnia wchłanianie minerałów i witamin. Twoja skóra powinna być odżywiania o odpowiednią dawkę witamin. Pamiętaj, że organizm sam nie potrafi wytworzyć sobie potrzebnych mu witamin i minerałów, dlatego musisz mu je dostarczać razem z pożywieniem. Najkorzystniej jest dla naszego zdrowia, gdy witaminy zawarte są w pożywieniu, a nie przyjmowane w postaci tabletek. Jakie witaminy są ważne dla zdrowego wyglądu skóry? Witaminy B2 oraz B6 są wskazane przy cerze tłustej i skłonnej do powstawania wągrów. Pomagają w zapobieganiu w powstawaniu tego typu problemów. Znaleźć je możemy w mleku, serach, zielonolistnych warzywach, jajkach, rybach, kiełkach pszenicy, soi, kapuście, otrębach pszennych, niełuskanym ryżu. Aby skóra miała ładny złocisty kolor i biła blaskiem młodości pij soki z marchewki. Marchewka jest bogata w beta- karoten, który nie dosyć, że poprawia koloryt skóry, to jeszcze czyni ją gładką i delikatną. Zaleca się dodawanie kilku kropel oliwy lub oleju do soku, by zwiększyć przyswajanie beta-karotenu. Beta- karoten jest jednym z ważniejszych antyoksydantów zwalczających wolne rodniki, dlatego szczególnie polecany jest palaczom. Kolejna ważną witamina jest witamina C, która pomaga w leczeniu trądziku i zapobieganiu jego powstawania. Oprócz tego przyspiesza gojenie się ran i stłuczeń oraz uelastycznia blizny. Jest ważną witaminą dla osób, które mają skłonność do pękania naczynek, gdyż zapobiega pękaniu ich na twarzy. Naturalnym źródłem witaminy są z pewnością cytrusy, oprócz tego możemy ją znaleźć w kapuście kiszonej, pomidorach, kalafiorze, papryce, ziemniakach, jagodach, zielonych warzywach. Należy pamiętać również o witaminie E, gdyż poprawia ona krążenie w drobnych naczynkach włosowatych twarzy. Jest również pomocna w regeneracji zewnętrznych warstw naskórka. Razem z witamina C zapobiegają trądzikowi. Warto sięgnąć od czasu do czasu po awokado, które jest bogate w witaminę E, ale również zawiera magnez i potas, które tworzą mieszankę, która odżywia, ujędrnia i nawilża skórę. Witaminę E możemy znaleźć w takich produktach jak kiełki pszenicy, soja, pełnoziarniste produkty zbożowe, jajka, szpinak, czy orzechy. Powinno się również zadbać o dostarczanie odpowiednich pierwiastków, bo np. wapń powoduje miękkość i gładkość skóry, potas zapobiega wysuszaniu skóry oraz zapobiega powstawaniu trądziku, miedź dba o prawidłowy koloryt skóry, cynk goi rany zewnętrzne i wewnętrzne, a żelazo nadaje kolor szczególnie skórze bladej. Trzymajmy się więc przede wszystkim zasady, aby prowadzić zdrową i lekką dietę, a unikać takich używek jak alkohol, kawa, herbata oraz zrezygnować z papierosów.
Marta Akuszewska

hastagi na stronie:

#dieta na ładną skórę #ładna skóra #CO POPRAWIA CERE #dieta a zdrowy wygląd skóry #tabletki na ładna cerę #dieta poprawiajaca cere #co poprawia wygląd cery #jedzenie na ładną cerę #dieta a koloryt skóry

Related posts

Top