Jak zrobić kanapkę

Smaczna, zdrowa i zaspokaja głód. Kanapka, przyrządzana na różne sposoby jest stałym elementem w naszej codziennej diecie. Teraz, dzięki nowej promocji Ramy możemy przyrządzoną w domu kanapkę wziąć na drugie śniadanie: do pracy, do szkoły czy na wycieczkę. Wystarczy zebrać 3 kody kreskowe z dowolnego produktu Rama, aby dostać kolorowe pudełko na kanapki. Pudełka można odebrać w salonach prasowych Kolporter na terenie całego kraju lub otrzymać przesyłką pocztową po uprzednim wysłaniu kodów na wskazany adres. Promocja ta potrwa do końca października lub do wyczerpania zapasów, a dotyczy: Ramy Classic, Ramy Yoghurt, Ramy Olivio oraz Ramy Cremefine – wszystkie warianty, a także Ramy Creme Bonjour – wszystkie smaki.

Pierwsze śniadanie to podstawowy i bardzo ważny posiłek nie tylko dla dzieci ale również i dla dorosłych, a zdrowa kanapka na śniadanie może dostarczyć energii na pierwszą połowę dnia. Podstawą każdej kanapki jest pieczywo i choć jego rodzajów jest wiele, to najczęściej spożywamy pieczywo pszenno – żytnie (ok. 60 %) i jasne (ok.30%). Znacznie rzadziej sięgamy po razowe z dodatkiem ziaren, ziół, owoców czy warzyw np. cebuli (10%). Ze względów zdrowotnych, kierując się zasadami racjonalnego żywienia, powinniśmy ograniczyć spożycie białego pieczywa na korzyść razowego.

Kolejnym niezbędnym elementem kanapki jest „coś do smarowania”. Najlepsze są margaryny miękkie, bez izomerów trans, zawierające witaminy A, D i E – takie jak Rama Classic. Takie margaryny są bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Do posmarowania jednej kromki pieczywa potrzebujemy około 8g margaryny. Jedząc trzy kanapki dziennie, zjadamy około 24 g margaryny. Taka porcja stanowi 33% dziennego zapotrzebowania dla dorosłej osoby na niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, 26% zalecanego dziennego spożycia witaminy A, 36% zapotrzebowania na witaminę D oraz 24% dziennego zapotrzebowania na witaminę E. Do przygotowania smacznej i zdrowej kanapki nie możemy zapomnieć o zawartości oraz o „smaczkach” czyli dodatkach wzbogacających wartość odżywczą i smak jak: warzywa lub sosy (jednak sosy ze względu na ich wysoką kaloryczność należy raczej ograniczać)

Nie tylko dzieci, ale również dorośli, którzy pierwszy posiłek jedzą wcześnie rano, powinni również pamiętać o drugim śniadaniu. Uzupełnia ono niedobory energii oraz składników odżywczych. Drugie śniadanie powinno dostarczać od 175 do 380 kcal w zależności od wieku, płci i aktywności fizycznej, czyli 10 -15% dziennego zapotrzebowania na energię. Zaspokaja ono głód, dzięki czemu nie mamy pokusy podjadania drobnych, zazwyczaj niezdrowych przekąsek dla „oszukania głodu” a tym samym nie narażamy się na nadwagę, która często jest wynikiem spożywania nadmiaru cukru i tłuszczów pochodzących z produktów podjadanych między posiłkami.
Żywieniowcy zalecają, aby na drugie śniadanie przygotowywać dziecku kanapkę w domu – w ten sposób mamy pewność, że jego posiłki, zarówno w domu jak i poza nim są zdrowe. W większości sklepików szkolnych, niestety, dostępne jest tylko niepełnowartościowe jedzenie (pączki, ciastka, chipsy, słodycze), które nie zaspokaja potrzeb organizmu dziecka lub nastolatka a w konsekwencji może powodować nadwagę. Idealne do przechowywania kanapek są małe, kolorowe pudełka (tzw. sandwich boxy), z którym dziecko może pójść do szkoły a my możemy być pewni, że kanapka się nie zgniecie a jej zawartości nie znajdziemy na dnie plecaka.

Kanapka jest doskonałym posiłkiem na wyjazdy za miasto, a przyrządzoną w domu kanapkę możemy wziąć na drugie śniadanie do pracy, do szkoły, na wycieczkę. Odpowiednio zapakowana długo zachowa świeżość i smak. Znakomicie nadają się do tego specjalne opakowania z tworzyw przeznaczonych do przechowywania żywności.

W Polsce kanapki mają swoją wieloletnią tradycję i są jednym z niewielu krajów, w których jada się je właśnie na kolację. Kanapka na kolację jest podstawowym posiłkiem dla wielu Polaków, o czym świadczy ilość spożywanego pieczywa. Jeszcze 10 lat temu Polak zjadał 100 kg pieczywa rocznie, czyli 2500 kromek około 40-gramowych. W ostatnich latach, wg danych GUS, spożycie pieczywa maleje (2002 r – 75,96 kg rocznie, a w 2003 już 73,32 kg). Należy jednak pamiętać, że objadanie się na noc jest niezdrowe. Dlatego specjaliści od żywienia zalecają, aby ostatni posiłek przed snem był niskokaloryczny i lekkostrawny. Powinno się go zjadać najpóźniej dwie godziny przed położeniem do łóżka. Na noc powinniśmy zjadać kanapki lekkostrawne, np. z chudą wędliną drobiową, serem i warzywami, np. z sałatką.

Źródło: „Praktyczny poradnik Ramy – czyli jak upowszechniać zasady zdrowego odżywiania”

CIEKAWOSTKI

– 28 tys. USD to cena, jaką na aukcji internetowej eBay uzyskał najsłynniejszy tost świata. Nadgryziona dziesięcioletnia kanapka, na której ser układa się jakoby w postać Matki Boskiej, przyciągnął na aukcji ponad 1,8 mln internautów.
– Jennifer Aniston twierdzi, że jej ulubione danie to kanapka z białego pieczywa z majonezem
– Gigantyczną kanapkę o powierzchni 9 metrów kwadratowych przygotowano i zjedzono na pierwszym w historii Ukrainy festiwalu sała. Sało – to specjalnie przyprawiana miękka słonina, nazywana żartobliwie ukraińskim narkotykiem. Do zrobienia rekordowej kanapki wykorzystano 120 kilogramów czarnego chleba i 40kilogramów sała.

– Kanapka w senniku: Śnić o kanapce – dostaniesz spadek, kupować kanapkę – masz wielkie możliwości intelektualne. Jeść kanapkę – lubi Cię ktoś bardzo dobry. Robić kanapkę- dostaniesz dodatkową pracę.

hastagi na stronie:

#cabbage forte cena #Sennik kanapki #forum cabbage forte

Related posts

Top