Choroby a jedzenie Dieta Dietetyka Diety odchudzajace Figura Kalorie Nadwaga Odchudzanie

Żeby tak każdego miesiąca było nas 2 kg mniej…

Strata dwóch kilogramów w ciągu miesiąca to nie jest nic wielkiego, a jednak już na przykład po trzech miesiącach bilans wagowy wynosi aż minus sześć kilogramów, co z pewnością nie pozostanie niezauważone przez innych! Prawda jest taka, że zdrowy człowiek, gdy jest na dodatek młody, bez problemu jest w stanie zrzucić 4 kilogramy w ciągu miesiąca, i to bez negatywnych skutków ubocznych.

Ludzie starsi, schorowani nie powinni chudnąć więcej niż 1 kilogram w ciągu 4 tygodni. Wiadomym jest, że aby schudnąć trwale, potrzeba połączyć właściwą dietę, która dodaje energii oraz ze sportem – nie musi być on wyczynowy, ale bynajmniej regularny, choć niewielki.

Dieta F.X. Mayra

Podam w tym miejscu kilka produktów, których bezwzględnie należy unikać, jeśli zależy nam na zachowaniu pięknej, szczupłej sylwetki, a więc: alkohol (bo spowalnia przemianę materii, zawiera dużo kalorii, pobudza soki żołądkowe, przyczyniając się tym samym do zwiększonego apetytu na jedzenie), frytki, smalec, śmietana, sosy na bazie śmietany, serki topione, pasztety, smażone kiełbasy, pieczeń z gęsi, niektóre ryby, jak np. węgorz, jajecznica na boczku, cukierki, pralinki, torty z kremem, sałatki z majonezem, chipsy, ciasta (bo zawierają zbyt dużo węglowodanów i tłuszczu) – oto wykaz najważniejszych „wrogów”.

Teraz może parę słów na temat takich dań i potraw, które warto włączyć do menu, ponieważ mogą okazać się nieodzownymi sprzymierzeńcami w walce o nienaganną figurę. Są to na przykład: ryby, homary, drób, chuda wołowina i wieprzowina, jogurty i twarożki (bo zawierają mało tłuszczu, a dużo białka), dalej warzywa strączkowe, produkty pełnoziarniste, chleb, muesli (bo zawierają dużo błonnika), ziemniaki, makaron, ryż (bo zawierają dużo węglowodanów, dodając energii, a podawane bez sosu – również mało tłuszczu!), woda mineralna i herbatki niesłodzone (bo doskonale oczyszczają organizm), owoce, soki owocowo-warzywne, warzywa, sałatki, oleje roślinne wyciskane „na zimno” (bo zawierają wiele witamin i substancji odżywczych, a mało tłuszczu).

To by było na tyle – oczywiście są to tylko przykłady, bo można ich mnożyć tutaj jeszcze o wiele więcej. Poza tym należy pamiętać, że organizm potrzebuje niewielkich ilości mikroelementów, jednak ich brak powoduje zakłócenie procesu przemiany materii. Najważniejsze mikroelementy to żelazo i jod, które odpowiadają za właściwy skład krwi i prawidłowe funkcjonowanie tarczycy.

Dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminy wynosi mniej niż 10 mg. Jednak ich brak powoduje utratę kondycji i może być przyczyną wielu chorób. I dopiero wówczas, gdy zaczniemy przestrzegać powyższych zasad, możemy bez większego wysiłku, zacząć się pozbywać dwóch lub nawet więcej kilogramów w ciągu każdego miesiąca. Bo to przecież nie jest wielkie wyrzeczenie, aby po prostu dobrze się odżywiać, prawda?
Marta Akuszewska

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #aby   #diet   #Dieta   #diety   #dla   #jest   #mode   #od   #organizm   #sok   #woda